Saturday, May 12, 2012

بوی بد زیر بغل طبیعی نیست!ـ




از آنجا که امروزه زیر بغل اغلب مردم بوی بدی تولید میکند، تصور می شود که بوی بد زیر بغل یک امر طبیعی در انسانهای بالغ است و چاره آن این است که با استفاده از دئودورانت یا اسپری بر روی این بوی بد سرپوش بگذاریم. حال آنکه بوی بد زیر بغل برای انسان سالم نرمال نیست، و خود نشانگر اسیدی بودن خون است. پی هاش خون فرد کاملاً سالم (منظور از سالم صرفاً بیماری کلنیکی داشتن نیست!) اندکی قلیایی است. وقتی محیط بدن به سوی اسیدی شدن پیش می رود به این معنی است که مواد سمی در بدن ذخیره شده اند و این بدن را به محیطی مناسب برای رشد و نمو اغلب بیماری های حاد و مزمن، از آنفولانزا گرفته تا سرطان، تبدیل می نماید.
این بوی بد در واقع حاصل تلاش بدن برای خارج کردن سموم از بدن است. وقتی که فرد با استفاده از دئودورانت های رایج روزنه های پوست زیر بغل را می پوشاند، در عمل با راهکار هوشمندانه بدن مبارزه کرده و مانع از تخلیه سموم از بدن میشود (که خود به آغاز بیماری ها کمک میکند، چرا که بیماری چیزی نیست جز اشباع شدن بدن از سموم).
نکته دیگر در خصوص مضرات دئودورانت های موجود در بازار این است که این دئودورانت ها حاوی مواد شیمایی مضر، از قبیل هورمونهای شیمایی مانند استروژن هستند که فاکتور مهمی در سرطان سینه (و احتمالاً سرطان پروستات) می باشند. همچنین این دئودورانت ها حاوی آلومینیم هستند که به عقیده برخی دانشمندان از فاکتورهای بیماریهای دستگاه مغز و اعصاب، مانند آلزایمر و ام اس، است.
 روش ایده آل برای از بین بردن بوی بدن تغذیه سالم است که محیط بدن را قلیایی میکند (یعنی ریشه این مشکل را از پایه درمان میکند). روش سطحی تر برای "درمان" (در واقع از بین بردن) موقت این مسله، استفاده از سنگهای نمک هست که از فروشگاههای مواد غذایی اورگانیک می توانید تهیه کنید. این سنگ نمکها بوی بد را بطور کامل از بین می برند بدون اینکه ضرری برای بدن داشته باشند و یا از تعریق بدن و از خارج شدن سموم بدن جلوگیری کنند (در ضمن از دئودورانت های معمولی بسیار موثر تر هستند و عمر بیشتری نیز دارند).
راه استفاده از سنگ نمک برای از بین بردن بوی بد این است که سنگ را خیس کنید و مانند دئودورانت های معمولی به زیر بغل خود بمالید. حداقل 24 ساعت زیر بغل شما بدون بو خواهد ماند (نمک باکتری هایی که سعی در تجزیه سموم دارند را می کشد. در واقع بوی بد حاصل گازهایی است که باکتری ها تولید میکنند). دوش روزانه و شستش زیر بغل با صابون های طبیعی (صابونهایی که مواد شیمایی ندارند) نیز کمک می کند.
بطور خلاصه اینکه، اگر زیر بغل شما بوی بدی می دهد، خود بهترین دلیل است 
که شما نباید از دئودورانتهای شیمایی استفاده کنید!
توضیحات کامل تر را اینجا بخوانید (انگلیسی):  

No comments:

Post a Comment