Friday, July 14, 2023

اسلام کفر است. الله یک بت است.



چه خدایی جز یک بت نیاز به خانه دارد؟ اسلام، یک دین بت پرستی است. خدایی که همه جا هست و اصلا وجودش در تمامی موجودات و فضای به ظاهر خالی نیز عجین شده است، خانه ای ندارد و تصور کردن خانه برای خدا عین بت پرستی است. 

به قول مولوی: «همچو روغن درمیان جان شیر لامکان اندر مکان آید همی».


الله، که امروزه مسلمانان به او لقب خدای یکتا داده اند، بت عرب پیش از اسلام بود. اعراب بتهای مختلفی را در کعبه نگه می داشتند و آنان را می پرستیدند. این بت ها از چوب و یا سنگ ساخته شده بودند. نام بت های معروف حجاز، الله، لات، منا، و عزی بودند. حرف محمد این بود که بجای اینکه چند خدا داشته باشیم بهتر است تنها الله را از میان این بتها پرستش کنیم. جمله «لا اله الا الله» نیز از همین می آید یعنی بتی نمی پرستیم جز بت بزرگ که همان الله باشد. الله اکبر هم یعنی الله از بقیه بت ها بزرگتر است. 

بدعت دیگری که محمد گذاشت این بود که جسمیت الله را حذف کرد و آن بت سنگی یا چوبی را به یک بت انتزاعی تبدیل کرد. 

کسی که الله و یا خدا را می پرستد در واقع کافر است، چرا که خدا را سوای خود و سوای عالم هستی فرض میکند. او خدا را انتزاع می کند، از خدا یک بت انتزاعی در ذهن خود می تراشد. او خدا را مفعول (جمله) قرار میدهد تا او را بپرستد. این یعنی . میان خود و خدا فاصله می اندازد که این خود کفر است. حافظ می فرماید: تو خود حجاب خودی از میان برخیز.

خدا را نباید پرستید، که خود عمل پرستش (و جدایی که میان خود و خدا می اندازیم) خدا را انکار میکنیم. خدا بصورت شهودی در وجود خودمان درک میشود آنجا که از دنیای انتزاعات خارج میشویم و وارد ادراک شهودی می شویم.

در اسلام حتا به خدا صفات و عواطف پست انسانی نیز منسوب میشود. عواطفی و واکنش هایی مانند خشم و غضب، قهر، و مکرکه از عواطف و رفتارهای پست بشری است به الله نسبت داده میشود. الله از ناباوران ناراضی است و به آنها وعده عذاب می دهد. به دگر اندیشان توهین می کند و پیامبرش را با جنگ با ایشان و گرفتن غنایم و زنان بیوه شده آنان در جهاد ترغیب می کند. حتا یک انسانی که تا حدی به درجات کمال را طی کرده باشد نیز این صفات خشم و غضب و کینه و قهر را ندارد و با عشق بدون قید و شرط مردم و دگراندیشان را می پذیرد. اما الله همچون یک انسان ناپخته که درگیر ایگو و هوای نفسانی و منیت خویش است، بر مخالفان خود خشم میگیرد و آنها را تهدید به عذاب و انتقام می کند. اسلام بزرگترین توهین به ذات خداوندی است.  


مسلمانان به تبعیت از عرب پیش از اسلام، برای خدا خانه متصور میشوند، و چه پرمعنا که دقیقا همان بتکده عرب پیش از اسلام را خانه خدا می دانند! آنها به این مکعب-مربع سیاه پوش سجده می کنند همچون بت پرستی که بتی را در محلی نگه میدارد و به دیدار آن بت میرود و برای بت هدایا و قربانی میبرد و او را می پرستد. 


به تمام هموطنان مسلمانم توصیه میکنم که دست از کفر و بت پرستی بکشند و بجای پرستش و کرنش در برابر انتزاع بت عرب پیش از اسلام که پس از اسلام بعد جسمی خود را از دست داد اما ماهیت بت بودن خود را حفظ کرد دست بکشند و به خدای حقیقی که در همه جا هست و تنها صفات او خرد و عشق است روی بیاورند بلکه رستگار شوند تا ایران ما همانند ایران پیش از جاهلیت اسلام دوباره آباد شود.

No comments:

Post a Comment