Friday, July 14, 2023

آیا محمد از زنان و کودکان استفاده ابزاری می کرد؟ آیا محمد پدوفیل بود؟


طبق روایات اسلامی، رسول الله بین ۱۴ تا ۴۰ زن داشت. او حتا با دختربچه ها مانند عایشه ازدواج  کرد. در بعضی  روایات عایشه ۶ و در برخی دیگر ۹ سال سن داشت. 
مسلمانان که ید طولایی در توجیه و توریه دارند این رفتار غیراخلاقی و ضدانسانی محمد را به چند شیوه توجیه می کنند

یک توجیه ایشان این است که دختران در آن زمان و مکان زودتر به سن بلوغ می رسیدند طوری که مثلا در نه سالگی زن بودند. این ادعا هیچ منشا علمی ندارد. اتفاقا پزشکان معتقدند که در زمان ما دختران زودتر از نسلهای گذشته بالغ میشوند بخاطر مسایل تغذیه ای. در گذشته که غذا محدود تر بوده منطقی تر است که باور کنیم دیرتر از امروز بالغ میشدند. بعلاوه بر اینکه بلوغ جسمی لزوما مقارن با بلوغ فکری و شخصیتی نیست. در بیشتر کشورهای دنیا امروز، افراد زیر ۱۸ سال از نظر حقوقی کودک حساب می شوند گرچه اغلب آنها در سنین بین ۱۲-۱۶ از لحاظ جسمی بالغ می شوند. رابطه جنسی میان افراد بزرگسال و افراد زیر ۱۸ سال در بسیاری از کشورهای دنیا جرم سنگینی محسوب میشود حتا اگر خود دختر پیشقدم این رابطه باشد. استدلالشان این است که کودک زیر ۱۸ سال از نظر شخصیتی آنقدر رشد نکرده که بتواند آزادانه در این زمینه تصمیم بگیرد و این وظیفه فرد بزرگسال است که مانع این ارتباط شود حتا اگر کودک زیر ۱۸ سال اصرار ورزد. این بخوبی گویای این مطلب است که بلوغ جسمی و بلوغ فکری دو مقوله مجزا هستند و تا ۱۸ سال فرض بر این است که فرد هنوز قدرت تمیز ندارد. 

نکته دیگری که توریه بازان و مدافعان محمد بیان می کنند این است که در آن بستر زمانی و مکانی، ازدواج با دختربچه ها رایج بوده و جزوی از فرهنگ بوده بنابراین بر محمد خرده ای نیست که طبق سنت و عرف جامعه همسران کودک اختیار کرده است. پاسخ به این توجیه این است که مگر نمی گویید پیامبر اسلام آمد که عرب را از جاهلیت نجات دهد و راه درست را به آنان نشان دهد و سنت های غلط آنان را اصلاح کند؟ پس چرا مقابل این سنت غلط و غیرانسانی عرب نیاستاد و خود از این عمل غیرانسانی پیروی کرد؟ 
محمد جسمیت بتهای عرب را شکست و آنان را از پرستش چند بت منع کرد. پرستش بت به مراتب کمتر از تجاوز جنسی به کودکان در غالب کودک همسری بود. ولی همین پیامبر که مثلا آمده تا راه و روش درست زندگی را به عرب یاد دهد، از یکی از بدترین و ضدانسانی ترین سنت مردم آن زمان که ازدواج با کودکان بود پیروی می کند؟

سوم، برخی که دوست ندارند هوس رانی محمد را عامل تعدد همسران محمد بدانند، ادعا می کنند که محمد بخاطر مسایل سیاسی با بسیاری از این زنان ازدواج کرد. در پاسخ به ایشان باید گفت که «عذر بدتر از گناه»! چند همسری خودش بد است، ولی اینکه دلیل ازدواج با کسی بخاطر مسایل سیاسی باشد، خود استفاده ابزاری از زن است. 

مدافعان سنت یهودی حجاب که در اسلام هم امروز رواج دارد (احتمالا توسط آخوندهای آنوسی وارد اسلام شده است) ادعا می کنند یکی از دلایل لزوم رعایت حجاب این است از زن استفاده ابزاری نشود(!) جالب است که در اسلام به فور از زن استفاده ابزاری می شود. نه تنها اگر محمد واقعا بخاطر مسایل سیاسی با این زنان ازدواج کرده باشد خود مصداق استفاده ابزاری از زن است، بلکه برای بهشت نیز وعده حوریان و زنان زیبارو را داده است. آنجا نیز به طمع استفاده از زنان در بهشت مومنان را وادار به انجام کارهای «نیک» (البته نیک به ظن خود!) می کند. 

No comments:

Post a Comment