Tuesday, July 28, 2009

تغییر محل تشییع جنازه‌ی سیف‌الله داد؛ سبزها بدانند


تغییر محل تشییع جنازه‌ی سیف‌الله داد؛ سبزها بدانند

نزدیکان سیف‌الله داد خبر داده‌اند که پيكر این هنرمند فقید صبح فردا چهارشنبه از مقابل ساختمان شماره دو خانه سينما به سمت قطعه هنرمندان تشييع مي‌شود. پیش از این تالار وحدت به عنوان محل این تشییع اعلام شده بود.


در همین حال «موج سبز آزادی» مطلع شده که قرار است جمعی از علاقه‌مندان موسوی و فعالان جنبش سبز نیز به پاس همراهی این هنرمند فقید با جنبش سبز مردم ایران، در این مراسم شرکت کنند. احتمالا مهندس موسوی هم در این برنامه حضور خواهد یافت.


آخرين فعاليت سيف‌الله داد، تدوين فيلم «فرزند صبح» ساخته بهروز افخمي بود كه درباره زندگي امام خميني (ره) است. فيلم‌هاي «زير باران»، «كاني‌مانگا» و «بازمانده» از آثار او در سينماي ايران به شمار مي‌آيند.


سيف‌الله داد متولد 1334 خرمشهر، فارغ‌التحصيل جامعه شناسي از دانشگاه شيراز بود. وي فعاليت هنري را سال 1357 به عنوان سرپرست توليد راديو و تلويزيون مركز شيراز آغاز كرد و از فعاليت‌هاي جنبي او مي‌توان به عضويت شوراي بررسي فيلمنامه و بازبيني فيلم، عضو شوراي فرهنگي بنياد سينمايي فارابي، مسئول واحد تهيه طرح بنياد سينمايي فارابي، مديريت دفتر سينمايي «سينا فيلم» و معاونت اسبق سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد.

No comments:

Post a Comment