Wednesday, July 22, 2009

حمایت دستغیب از سخنان هاشمی

آيتالله سيد علي محمد دستغيب با صدور اطلاعيهاي حمايت خود را از سخنان اخير آيتالله هاشمي رفسنجاني در خطبههاي نماز جمعه تهران اعلام کرد.


نماينده مردم استان فارس در خبرگان رهبري در پيام خود با استقبال از پيشنهادهاي آيتالله هاشمي رفسنجاني، سخنان وي را "نصايحي خيرخواهانه" دانسته است.


در بخشي از پيام آيتالله سيد علي محمد دستغيب آمده است: نصايح خيرخواهانه جنابعالي در نماز جمعه تهران در روز بيست و ششم تيرماه را همه شنيدند و آنچه پيش آمده از نگراني بسياري از مردم اين سرزمين که همه مسلمانان و دوستداران اهل بيت پيغمبر اسلام (ص) هستند بازگو کرديد و رنجش خاطر مردم را تذکر داديد. شما پيشنهادهاي خوبي براي التيام نسبي داديد، آزادي همهي زندانيان، دلجويي از آنها و خانواده آنها و اينکه بتوانند آزادانه حرف منطقي خود را بزنند و همچنين رسانههاي جمعي قضاوت يکطرفه نداشته باشند.


در بخش ديگري از اين پيام آمده است: اين جانب عرض ميکنم از گذشته تا به امروز مردم پشتيبان فقهاء عدول بودهاند. آمريکا، روسيه، چين و هر ابر قدرت ديگري هيچگاه دوست ما نبوده و در آينده هم نخواهند بود. خير در دوستي و همدلي با مردم است. اين جانب آنچه از سخنان حضرت آيتالله هاشمي رفسنجاني شنيدم خيرخواهانه بود. نهيب دادن به ايشان وهتک حرمت ايشان به خاطر سخنان حق جايز نيست. به هر حال لازم است به خواستههاي منطقي دوستداران امام (ره) و انقلاب، آقايان ميرحسين موسوي و حجتالاسلام والمسلمين کروبي و محسن رضايي که عدهي بسياري به آنها رأي دادهاند گوش فرا داد که يقيناً با دوستي بسياري از مردم مواجه خواهيم شد.

در انتهاي پيام نماينده مردم استان فارس در خبرگان رهبري آمده است: ضمناً متذکر ميشوم تاريخ مسلمين به خصوص شيعه شهادت ميدهد که تا به امروز مرجع و ملجأ مردم، علما و مراجع بودهاند، لذا قلم و بيان خيرخواهانه و حق طلبانه مراجع و علما، بايد مستمر بر اين معنا باشد تا هيچ شائبهي جدايي مراجع و علما از مردم حاصل نشود.


همچنين آيتالله سيد محمد هاشم دستغيب (فرزند شهيد دستغيب) نيز طي نامهاي خطاب به رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، سخنان وي در خطبههاي نماز جمعه هفته گذشته تهران را "دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام" دانست.


اين عالم ديني در نامه خود آورده است: سخنان دلسوزانه و روشنگرانه جنابعالي در نماز جمعه تهران در دفاع از جمهوريت و اسلاميت نظام و حقوق اساسي مردم و کاملاً به حق و بجا بوده و راهگشاي مشکلات و گرفتاريهاي کنوني جامعه است. انشاءالله مسوولين امر به توصيههاي وحدت بخش جنابعالي عنايت بيشتري كنند....

No comments:

Post a Comment