Monday, July 20, 2009

مهم: شهرستان ها نیاز به اطلاعات دارند

دیروز یکی از دوستام از تبریز اومده بود، از تبریز و اوضاعش پرسیدم، عکسها و فیلمهای تجمعات یک ماه اخیرتهران رو نشونش دادم، فیلم 90 سیاسی رو نشونش دادم، فیلم سخنرانی علیخانی و پزشکیان تو مجلس رو نشونش دادم، باورتان نمی شود، هم من و هم او شاخ درآوردیم، هیچکدومشون رو ندیده بود، سخنرانی نماینده خودشون(پزشکیان) رو ندیده بود. تازه مثلا از تحصیلکرده های مملکت حساب می شه که از نظام آخوندیسم بشدت متنفره. تازه 5 سال هم تو کوی دانشگاه با هم بودیم و اونجا هم کتک خورده و هم گاز اشک آور.

باورتان نمی شود، اصلا نمیدونست که سایتهایی مثل بالاترین و دنباله وجود دارند.

به زمین و زمان فحش می داد از اینکه از هیچچی خبر نداره.

همه این فیلمها و عکسها رو روی یه DVD واسش رایت کردم و گفتش تبریز که رسیدم به همه دوستها و آشناهاش یک کپی از این DVD میده.

دوستان! متاسفانه اطلاع رسانی در شهرستانها خیلی کمه. فرهنگ استفاده از اینترنت و ماهواره جا نیافتاده، هنوز هم که هنوزه خیلی کم هستند آدمهایی که به قصد اطلاع رسانی و آگاهی از اخبار روز، از اینترنت و ماهواره استفاده می کنن.

شهرستانها هم مخالف هستن ولی غیر از کلیات چیز دیگه ای نمیدونن، فقط عموما در این حد میدونن که یه تقلبی شده و یه کمی هم تهران شلوغ شده و بعد تموم شده. باورتان نمیشود خیلی از مسائلی که تو 90 سیاسی هستش رو نمیدونن یا فقط یه کلیاتی شنیدن.

و این وظیفه مهم الان به گردن من و شماست، درنگ نکنین، با دوستان شهرستانی تان اگه احیانا رابطه تون ضعیف شده، باهاشون تجدید رابطه کنین، روشنشون کنین، عکسها و فیلمها رو نشونشون بدین(مخصوصا 90سیاسی) و بگین که پخشش کنن.

اگر من و تو باهم باشیم این جنبش سبز، دو راه بیشتر ندارد یا پیروزی یا شکست، اگر من و تو و آنها با هم باشیم باز هم این جریان دو راه بیشتر نداره یا پیروزی یا پیروزی.


(البته اینم اضافه کنم که من شخصا تجربه با یک تحصیل کرده (استاد دانشگاه) در تهران که مرکز شهر هم زندگی می کنه داشتم که به علت عدم دسترسی به اینترنت و ماهواره در وضیعت مشابهی بود. یعنی اصلا تو باغ نبود!!!! می گفت من تلوزیون (صدا سیمای ایران) نمی بینم اینکه نمی دونم دقیقا چی شده!!!!! انگار با دیدن دروغای صدا سیما کسی می فهمه چی شده! اینکه حتی از تهرانی هایی که به اینترنت دسترسی ندارند هم غافل نشید. اونام نیاز به اطلاع رسانی دارند)

No comments:

Post a Comment