Wednesday, July 29, 2009

شنود از طریق موبایلهای خاموش

آفتاب: واحد مرکزی خبر در گزارشی به نقل از شبکه تلویزیونی
BBC
عربی به تشریح چگونگی شنود از تلفنهای
همراه حتی در حالتی که خاموش هستند، پرداخت.

به گزارش آفتاب، وبگاه اینترنتیِ رسانه صوتی و تصویری دولت، در این گزارش به نقل از سردبیر مجله «جهان دیجیتال» در قاهره نوشت: «امکان شنود و ردیابی گوشیهای تلفن همراه حتی در صورت خاموش بودن این گوشیها وجود دارد».

بر اساس این گزارش، «خالد حسن» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی BBC عربی،درباره جاسوسی بعضی شرکتهای مخابراتی از تلفنهای همراه مشترکان گفت: «امروز گوشیهای تلفن همراه مورد توجه بسیاری از دزدان و نفوذگران قرار گرفته است. در جهان بسیاری از نفوذگران به جای فعالیت در زمینه رایانههای شخصی و لپ تابها، در زمینه نفوذ در گوشیهای تلفن همراه فعالیت میکنند. بعضی از پیامها یا فایلهایی که برای کاربران گوشی تلفن همراه ارسال میشود، حاوی نرم افزارهای جاسوسی است».

وی افزود: «نفوذگران با استفاده از این برنامهها میتوانند به اطلاعات شخصی موجود در گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کنند. افرادی که پست الکترونیکی خود را با گوشی تلفن همراه چک میکنند، با خطر بیشتری روبهرو هستند. زیرا باز کردن نامههای الکترونیکی میتواند باعث نصب شدن این برنامهها روی گوشی تلفن همراه افراد شود. با نصب این برنامه، اطلاعات شخصی کاربران برای دزدان و نفوذگران ارسال میشود. بعضی از این نرم افزارهای جاسوسی به عنوان نرم افزار مقابله با جاسوسی معرفی و عرضه میشود».

وی ادامه داد: «دولتها، شرکتها یا افرادی که به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی افراد هستند، میتوانند با استفاده از این نرمافزارها بدون آگاهی یافتن کاربر، به اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کنند. متاسفانه کاربران فرهنگ لازم برای استفاده از گوشیهای تلفن همراه را ندارند. اصلیترین خطر برای دارندگان گوشی تلفن همراه، باز گذاشتن بلوتوث این گوشیها است».

وی گفت: «بسیاری از شرکتها برنامههایی را برای حمایت از اطلاعات شخصی کاربران و مقابله با نر افزارهای جاسوسی عرضه میکنند. کاربران میتوانند از این برنامههای ضدجاسوسی استفاده کنند و همواره آنها را به روز نگهدارند».

وی اظهار داشت: «نرم افزارهایی وجود دارد که میتواند حتی در صورت خاموش بودن یا "آف لاین" بودن گوشی تلفن همراه، به کار خود ادامه دهد. این بسیار خطرناک است که فرد تصور میکند، گوشی تلفن همراه وی خاموش است و خطری ندارد، اما در عمل گوشی او در دسترس نفوذگران است. امکان ردیابی و شناسایی محل افراد حتی در صورت خاموش بودن گوشی تلفن همراه یا استفاده نکردن از آن هم، وجود دارد».

گزارش واحد مرکزی خبر در انتها میافزاید: «امکان جاسوسی از نسل سوم تلفنهای همراه بیشتر از گذشته فراهم شده است. نصب کردن نرم افزارهای ضدجاسوسی میتواند کار نفوذگران را برای دسترسی به گوشی تلفن همراه افراد دشوارتر کند».

کد مطلب : 91154

به دلیل فیلتر بودن سایت و مشکلات فیلتر شکن خودم نتونستم مستقیم از خود سایت شر کنم و به همین دلیل"p.s: اینجا پستش کردم

No comments:

Post a Comment