Thursday, July 16, 2009

راهپیمایی سکوت سبزپوشان مشهدی

همزمان با حضور احمدی نژاد در حرم امام رضا

راهپیمایی سکوت سبزپوشان مشهدی

عصر روز پنجشنبه همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد، راهپیمایی خودجوش سبزپوشان معترض به کودتای 22 خرداد در خیابان دانشگاه مشهد برگزار شد. گفته می‌شود پس از این راهپیمایی، گروهی از راهپیمایان بازداشت شده‌اند.

بنا به این گزارش از ساعت 18 تا 20 روز پنجشنبه 25 تیرماه همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مشهد ، صد ها تن از مردم مشهد به صورت خودجوش راهپیمایی کردند. این راهپمایی با سکوت همراه بود و معترضان با استفاده از دستبند ها و پلاکاردهای سبز رنگ ، وابستگی خود به موج سبز را فریاد کردند.


در این راهپیمایی که در خیابان دانشگاه حدفاصل میدان تقی آباد تا چهارراه دکترا برگزار شد ، معترضان با گرفتن دست یکدیگر به صورت مسالمت‌آمیز و در سکوت کامل چند بار این مسیر را پیمودند.


این راهپیمایی در نهایت در ساعت 20 با دخالت نیروهای انتظامی به طور محدودی به خشونت کشیده شد.برخی گزارش‌ها حاکی از بازداشت تعدادی از معترضان است، با این حال تاکنون مقام‌های رسمی شهر مشهد در مورد تعداد بازداشت شدگان شهر مشهد اظهارنظر نکرده‌اند.


همچنین از صحن رضوی حرم امام رضا گزارش شده که گارد ویژه ضدشورش ، نیروهای امنیتی و انصار حزب‌الله مشهد حضور گسترده‌ای در محل سخنرانی احمدی‌نژاد داشته‌اند.


بنا به گزارش شاهدان عینی حاضر در صحن جامع رضوی، با وجود تدابیر شدید امنیتی، گروهی از مردم به صورت پراکنده هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد او را هو کردند و شعار الله اکبر سر داده‌اند که با برخورد شدید نیروهای لباس شخصی روبه‌رو و پراکنده شده‌اند. همچنین گفته می‌شود حدود 10 تن از مردم در حرم امام رضا بازداشت شده اند.


رخداد حائز اهمیت دیگری که در جریان سفر احمدی‌نژاد به مشهد به وقوع پیوسته، عدم استقبال آیت‌الله واعظ طبسی از وی هنگام ورود به مشهد و عدم همراهی وی با رئیس دولت غیرقانونی در حرم امام رضا بوده است. این رخدادی است که تقریبا در تمام سفرهای روسای جمهور به مشهد در 30 سال گذشته، سابقه نداشته است و برعکس، همیشه واعظ طبسی در کنار روسای جمهور مختلف در مشهد و حرم حضور داشته و به استقبال آنان رفته است.

No comments:

Post a Comment