Monday, July 6, 2009

موسوی در جمع دوستان و خویشاوندان

پارسينه : به گزارش پارسینه،در سالروز ولادت حضرت علي جمعي از دوستان و آشنايان مهندس ميرحسين موسوي براي تبريك عيد با وي در منزل وی ديدار كردند،موسوی ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت علي با جمع حاضر به گفتوگو پرداخت.
وي در اين ديدار با اشاره به انتخابات رياست جمهوري دهم اظهار كرد: در اين انتخابات اتفاق بزرگ و عميقي افتاد و كم شدن اعتراضات يا ساكت شدن آن، اصل قضيه را از بين نميبرد و من فكر ميكنم كه اين حركت معترضانه ادامه پيدا خواهد كرد. در اين انتخابات، مشكلات نظام معلوم شد و خدا را شكر ميكنم كه اين مشكلات خيلي زود خود را نشان داد.
موسوي با اشاره به شعار هر شهروند يك ستاد و قطع راههاي اطلاعرساني درست در هفتههاي اخير، گفت: در انتخابات مردم به هم كمك و اطلاعرساني كردند و ايدهي هر شهروند يك ستاد را به خوبي اجرا كردند و در حال حاضر ستادي نيست ولي همه براي كمك و اطلاعرساني به يكديگر وظايفي دارند كه بايد آنها را به خوبي انجام دهند.
رييس فرهنگستان هنر همچنين در پاسخ به پرسشي دربارهي مشروعيت دولت اضافه كرد: مشروعيت دو نوع است؛ يك مشروعيت مشروعيتي است كه برآمده از شرع است و نوع ديگر آن مشروعيت سياسي است. وقتي دولتي در چارچوب قانون شكل نميگيرد در نظر مردم مشروعيت ندارد و اين مساله دولت را ضعيف ميكند و حتي به سمت خشونت عليه مردم سوق ميدهد. در حال حاضر مشكل اين دولت، مشروعيت سياسي دولت است كه دولت را با مشكلات جدي در زمينههاي داخلي و سياست خارجي مواجه ميكند.
وي ادامه داد: همهي دولتها تلاش ميكنند كه مشروعيت بالاتري داشته باشند ولي در اين دولت مشروعيت به دليل عدم اعتماد مردم، زير سوال است و اين مساله دولت را در باطن ضعيف ميكند؛ حتي اگر ظاهر خود را حفظ كند.
موسوي در ادامه دربارهي احتمال ديدار خود با خانوادههاي بازداشت شدگان روزهاي اخير، تاكيد كرد كه در تلاش است با اين خانوادهها ديدار داشته باشد و از آنها تشكر كند.
نامزد معترض دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاكيد بر اعتقاد خود نسبت به كار گروهي و تشكيلاتي خاطرنشان كرد: تصميم و تلاش دارم كه با جمعي به صورت منظم و سامان يافته كار كنم و از اول هم عادت به كار فردي و تكنفره نداشتم.
وي همچنين با تاكيد بر لزوم رعايت قانون اظهار داشت:ما ميگوييم دولت مشروعيت ندارد چون آراي مردم را ندارد. ما بايد تلاش كنيم كه از طريق حركت در چارچوب قانون، اعتراض خود را نسبت به محتواي حركت صورت گرفته نشان دهيم. در غير اين صورت مجبوريم در هر قدمي از خود يك ديگري بسازيم و اين چيزي نيست كه به دنبالش هستيم.
موسوي تصريح كرد: اعتنا و توجه به چارچوبهاي قانوني براي ما اهميت فوقالعادهاي دارد، وگرنه وضعيت ناخوشايندي در سطح جامعه خواهيم داشت و چه بسا مواجه شويم با اينكه نيروهاي ملي، مذهبي، قومي و قبيلهاي در مقابل يكديگر قرار گيرند. ما دائم اعتراض ميكنيم به اينكه نظمي كه شما از آن صحبت ميكنيد از محتوا خالي ميشود و اعتماد مردم را از دست ميدهيد، در حالي كه اعتماد مردم قويترين مولفهي اقتدار كشور است. بنابراين ما همچنان اعتراض و فعاليت سياسي ميكنيم.
وی با بيان اينكه اگر نظام نتواند راههايي براي اين رفتارها باز كند خود را در معرض ساختارشكني قرار می دهد، اظهار داشت: اگر دولت نتواند علامتها را ببيند و با جريانات كنار بيايد با ساختارهاي نيرومند مردمي مواجه خواهد شد. در اين صورت وضعيت كشور وضعيت سودمندي براي آينده نخواهد بود. حركت من در داخل چارچوبهاي قانوني است. براي مثال شوراي نگهبان بايد بيطرف باشد ولي اين شورا با همين وضعيت جانبدارانه حكم ميدهد و ما به اين حكم اعتراض ميكنيم.
در حاشيهي اين مراسم، تني چند از زندانيان و خانوادههاي آنها كه در اين ديدار حضور داشتند با مهندس موسوي به گفتوگو پرداختند.

No comments:

Post a Comment