Sunday, July 19, 2009

همبستگی دانشجویان آمریکا با دانشجویان ایران

"مرکز پژوهش در باره تهدیدها در منطقه واشنگتن" روز پنجشنبه از احتمال برگزاری یک رشته تظاهرات آنی گروهی در واشنگتن در همبستگی با دانشجویان داخل ایران در روز جمعه خبر داده بود.

این نوع تظاهرات که اصطلاحاً Flash Mob Demonstration"" نامیده میشود، یک برنامه تنظیم یافته الکترونیکی است که در آن گروهی از مردم در تظاهرات مختلف گرد هم آمده و برای لحظاتی کوتاه یک اقدام غیر معمول را انجام داده و بسرعت پراکنده میشوند.

این نوع تظاهرات بر خلاف تظاهرات سنتی است که در آن شرکت کنندگان نوشته ها و پلاکاردهای گوناگونی را با خود حمل میکنند.

گفته میشود برنامه امروز از سوی فعالان دانشجوئی آمریکا در همبستگی با دانشجویان داخل ایران که با گاز اشک آور، گلوله و سنگ روبرو شدند؛ ترتیب یافته است.

نخستین از این نوع تظاهرات که " پروژه نور" نام گرفته در ایستگاه مرکزی راه آهن شهر واشنگتن یا Union Station در ساعت هشت و نیم بامداد روز جمعه – امروز – برگزار شد.

شرکت کنندگان لباس سبز بر تن داشتند و شعارهای گوناگونی را داشتند: با سازمان های خبری تماس بگیرید و نگذارید سکوت جانشین رساندن اخبار مربوط به ایران بشود. با نمایندگان خود در کنگره تماس بگیرید.

بنا بر اطلاع " مرکز پژوهش در باره تهدیدها در منطقه واشنگتن" قرار است تظاهرات دیگری از این نوع در نقاط دیگر شهر واشنگتن برگزار شود از جمله در میدان آزادی Freedom Plaza - ساختمان یادبود لینکلن Lincoln Memorial - میدان دوپون DuPont Circle - و سرانجام در ساعت سه و نیم پس از نیمروز در برابر دفتر نمایندگی ایران در سفارت پاکستان.

No comments:

Post a Comment