Monday, July 13, 2009

موسوی تبریزی در خصوص عدم موضع گیری ایران در برابر کشتار مسلمانان چین

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون در راستای اصول اسلامی خود در حمایت از مسلمانان چین کوتاهی کرده است، و طی تماسی دولت چین را تبرئه و وقایع اخیر را از توطئه های دشمنان دانسته است.
سیدحسین موسوی تبریزی با اشاره به ضعف دولت ها افزود: وزیر خارجه ایران در تماس با دولت چین رخدادهای اخیر را بر عهده دشمنان گذاشته است این در حالی است که اینان اکثر وقایع و اتفاقات اخیر در کشور ایران را توطئه های دشمن عنوان کرده اند در حالی که اگر دولت ها دارای ضعف نباشد، هیچ توطئه ای نمی تواند موثر واقع شود.
این روحانی مبارز اظهار داشت: شعار نظام کشور ما نه شرقی و نه غربی است که بر این اساس باید بدون دخالت در امور دیگر کشورها و با در نظر گرفتن منافع ملی، به کشورهایی که مردم را مورد ظلم و تعدی قرار داده اند ،تذکر داده، دفاع و حمایت کنیم.
وی تصریح کرد: دولت چین باید حقوق همه شهروندان خود را به طور مساوی در نظر گرفته و در این راستا تبعیضی را قائل نشوند و اعتراضات آنان را با سرکوب های ظالمانه پاسخ ندهند.
این فعال سیاسی اظهار داشت: عدم موضع گیری در برابر کشتار مسلمانان، یعنی اسلام را تنها، ابزاری برای خود قرار داده ایم.
دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم محکوم کردن ظلم و اعمال ظالمانه چین، تعرض به دختر محجبه در آلمان و مشکلات اخیرکشور از جمله دستگیری مردم و رجال سیاسی، تحویل جنازه جوان 19 ساله بعد از یک ماه و عدم آزادی زندانیان بیمار را از جمله موضوعاتی دانست که در اطلاعیه مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم آمده است.
موسوی تبریزی تصریح کرد: تعرض به حقوق یک شهروند مسلمان تعرض به حقوق همه مسلمانان است بر همین اساس حکومت اسلامی ایران باید هرچه سریعتر موضع خود را مشخص کند.

No comments:

Post a Comment