Saturday, July 18, 2009

عظم طالقانی :علما باید در صف جلوی گرفتن حق باشن

اعظم طالقانی :علما باید در صف جلوی گرفتن حق باشند (مردمک)

taleghani.azamاعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی 24 تیرماه با ارسال نامه‌ای پردرد به مجلس خبرگان، به آنها هشدار داد که کشور در وضعیت خطیری به‌سر می‌برد.

فرزند آیت‌الله طالقانی، اولین امام جمعه پس از انقلاب نامه خود را با «یادآوری خاطره‌ای از شهامت پدرش در بیدادگاه شاه آغاز کرده‌» و معتقد است این «شیوه‌های خشونت آمیز سرکوب مردم»نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

خانم طالقانی خطاب به علما و مراجع تاکید می کند که آن‌ها باید در صف جلوی گرفتن حق باشند نه آن‌که در خانه‌های خود بمانند و حداکثر به انتشار یک نامه یا بیانیه اکتفا کنند.
نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی ادامه می دهد که اگر به‌خاطر کاندیداهای اصلاح‌طلب نبود شرکت مردم در انتخابات از 30 درصد در انتخابات قبلی به 85 درصد در انتخابات اخیر نمی‌رسید.

اعظم طالقانی خطاب به نمایندگان مجلس خبرگان از آن‌ها سوال می کند که آیا آن‌‌ها که از سوی مردم انتخاب شده‌اند توان ندارند حداقل از فرمانده کل قوا سوال کنند که این همه نیرو با این شکل و شمایل را چگونه در مقابل مردم بی‌سلاح آرایش داده اند.

بیگانگی اسلام اصیل با خونریزی و شکنجه

دختر مرحوم طالقانی ادامه می‌دهد :« در اسلام اصیلی که ما می‌شناسیم هیچ دلیل و مستندی برای خونریزی، آزار و شکنجه وجود ندارد.»
او که از فعالان ملی‌-مذهبی ایران است در ادامه نامه با اشاره به ضرب و شتم و شکنجه و برخورد‌های ضدانسانی و ضداخلاقی، دستگیری‌ها،و تهدید خانواده‌ها برای عدم خبررسانی و اعتراض بلند تصریح می‌کند که طبق قانون اساسی راهپیمایی و اعتراض، آزاد است و حاکمیت نمی‌تواند از آن ممانعت به عمل آورد.

رفتار غیرعادلانه شورای نگهبان و هشدار به مجلس در مورد تعطیلات تابستانی

خانم طالقانی در ادامه نامه با اشاره به رفتار غیرعادلانه حاکمیت و شورای نگهبان به‌خصوص در پایمال نمودن حقوق مردم بر اساس کتاب خدا و نهج البلاغه می‌نویسد:« وجود بی‌عدالتی، دروغ و ستم از جانب حاکمیت، بیانگر پایان یافتن نظامی است که به خاطر اسلام شکل گرفته است.»

اعظم طالقانی با هشدار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادامه می‌دهد:« آیا در این شرایط حساس و اضطراری که مردم به شما نیاز دارند به‌جای سرکشی به زندان‌ها و نهادهایی که در
مقابل مردم قرار گرفته‌اند به تعطیلات تابستانی می‌روید؟»

او در پایان نامه خود با اشاره به شرایط خطیر کشور از نهادهای مسئول می‌خواهد که با حضور در بین خانواده‌های شهدا و زندانیان به بررسی و یافتن چاره‌ای برای وضعیت موجود بپردازند وبا این جمله نامه خود را به پایان می‌برد:« پاسخ درباره حقوق مردم بسيار سخت‌تر از حقوق خداست که خدا تجلی قيام بحق مردم است و آفرينش خدا با استبداد و ستم هيچ‌گونه سازگاری ندارد.»

http://www.mardomak.org/news/taleghani_letter/

http://rayeman.wordpress.com/2009/07/18/azamtalaghani/

No comments:

Post a Comment